شناسهٔ خبر: 15583 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز طرح راهداری و ترافیک زمستانی استان خراسان جنوبی

طرح راهداری خراسان جنوبی مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی از آغاز طرح راهداری و ترافیک زمستانی در استان خبر داد و گفت: این طرح تا ۲۵ اسفندماه ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومی راه و شهرسازی خراسان جنوبی، مهدی جعفری صبح امروز در مراسم آغاز طرح راهداری و ترافیک زمستانی خراسان جنوبی گفت: هفته راهداری و حمل و نقل از ۲۶ آذرماه آغاز و تا یکم دی‌ماه ادامه دارد و طرح راهداری و ترافیک زمستانی هر ساله با آغاز هفته راهداری و فصل سرما بوده، اما امسال این طرح یک هفته زودتر آغاز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: طرح راهداری تا ۲۵ اسفندماه ادامه دارد و بعد از این طرح، بلافاصله طرح نوروزی آغاز می‌شود که تا ۲۵ فروردین‌ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این طرح به منظور تسهیل در عبور و مرور و کمک‌رسانی به مسافران و هموطنان در محورهای کوهستانی و برف‌گیر اجرا می‌شود، گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های استان برف‌گیر هستند که ۱۲ گردنه در راه‌های اصلی و ۱۸ گردنه در راه‌های روستایی و فرعی وجود دارد.

جعفری افزود: دراین طرح ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات نیمه سنگین و سنگین شرکت دارندکه شامل ۳۸ دستگاه گریدر، ۲۶ دستگاه لودر، ۱۵ دستگاه بولدوزر، ۲۵ دستگاه برف‌روب و نمک‌پاش و کامیون هستند که درقالب ۱۶ اکیپ و با حضور ۳۰۰ راهدار در گردنه‌های استان مستقر می‌شوند. همچنین کلیه ماشین آلات راهداری زمستانی مجهز به بی سیم و جی پی اس هستند که از مرکز مدیریت راه‌های اداره کل کنترل می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۹ راهدارخانه ثابت و ۲ راهدارخانه سیار در استان وجود دارد گفت: علاوه بر این ۸ آشیانه ماشین‌آلات و ۱۰ سوله شن و نمک درمحورها وجودداشته که در زمان بارش برف و خصوصا شب‌ها ،کارآیی زیادی دارند.

وی درپایان یادآور شد که در بازگشایی راه‌های برف‌گیر استان، اولویت با راه‌های شریانی و شبکه حمل و نقل ملی است که ۲۰ درصد راه‌ها و ۸۰ درصد ترافیک را شامل می‌شود و در اولویت دوم راه‌های روستایی و فرعی بازگشایی می‌شود.

نظر شما